Mercedes W202 C220 CDI tiptronic 5 biegowy

Jeżeli masz problemy z automatyczną skrzynią biegów - napisz a napewno Twój post nie zostanie bez odpowiedzi.
Witam, od pewnego czasu moja skrzynia w MB w202 C220 CDI
5-biegowy tiptronic nie chodzi tak jak dawnej. Przy bardzo powolnym przyspieszaniu czuć lekki uskok przy zmianie z 1 na 2, jednak nie ma tragedii. Dodatkowo prawie zawsze po rozruchu auta ciągnie na 3 biegu do 3 tys. obrotów i dopiero wrzuca 4. Nie wrzuci 4 dopóki nie osianie tych 3 tys obrotów. Dzieje sie to tylko za pierwszym razem po uruchomieniu auta, pozniej biegi zmienia juz normalnie. Dodatkowy objaw to wibracje (buczenie) auta w okolicy 2,5 tys. obrotów na 4 i 5 biegu. Czasami zdarza się że buczy bardzo mocno czasami mniej, wystarczy wtedy dodać, badź odpuscic gaz i wszystko ustepuje. Jeden z mechanikow od ASB stwierdził, że to wina konwertera. Ktoś inny natomiast zasugerował, że wymiana konwertera pomoże na góra 1000 km ponieważ "problem jest przez zaklucenie modulacji sprzegla Lock-up glikolem z coolera silnikowego".
Nie mam pojecia co moze byc przyczyna tego buczeni, a nie chce dac sie naciagnac na koszty. Prosze o pomoc.
uve
 
Posty: 3
Rejestracja: sob paź 27, 2007 21:14 pm

autor: digit
chodzi o dostajacy sie glikol z ukladu chlodzenia silnika ! skrzynia podpina juz od 3 biego sprzeglo lock up ! od 25 % do 50 % co widac na diagnoskopie
a z glikolem bywa ze na 100% i dlatego sa szarpania
zeby to naprawic trzeba zamontowac nowa chlodnice zregenerowac converter i przejzec skrzynie +sterownik hydrauliczny
wymiana convertwera moze pomoc na krotko z "doswiadczenia" nawet fabrycznie nowy nic niepomoze
przy okazji trzeba w sterowniku przejzec akumulatory zmian
digit
 
Posty: 55
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 13:35 pm

autor: uve
Dziękuje za odpowiedź. Mam jeszcze pare pytań.
Gdzie ten glikol się dostaje, do skrzyni biegów, w jaki sposób?
Tnz. że chłodnica silnika jest nieszczelna i trzeba ją wymienić?
Nie zauważyłem ubytku płynu w chłodnicy przez jakieś 20 tys. km.
Co to znaczy że skrzynia podpina sprzeglo lock up na 3 biegu, jakie zadanie ma to sprzeglo? Jakie moga byc dalsze konsekwencje jezdzenia takim autem, i jaki jest orientacyjnie koszt naprawy?

Umieszczam skany z diagnostyki komp:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Pozdrawiam
uve
 
Posty: 3
Rejestracja: sob paź 27, 2007 21:14 pm

autor: digit
temat glikolu jest znany we wszystkich stacjach ASO Merca wystarczy ze pojedziesz i poprosisz o zbadanie na obecnosc w oleju skrzyniowym i od razu bedziesz mial odpowiedz!
chlodnice sa polaczone i przez rozczelnienie przedostaje sie niewielka ilosc dlatego mozesz niewidziec brakow
nowa chlodnica to ok~4 tys pln lub uniwersalna dodatkowa tylko do ATF 230 pln
i skrzynie trzeba przejzec od a do z
tan lock up to dodatkowe sprzeglo w converterze
digit
 
Posty: 55
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 13:35 pm


Wróć do Problemy z automatyczną skrzynią?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość