Honda Civic skrzynia ML4GA

Jeżeli masz problemy z automatyczną skrzynią biegów - napisz a napewno Twój post nie zostanie bez odpowiedzi.
Witam wszystkich, jestem nowy na forum.
Jeżdżę Hondą Civic ED6 1,5 LPG z skrzynią ML4GA (sprawdziłem).
Około 1000 km przed wymianą oleju w skrzyni (przebieg od ostatniej wymiany 39 tys.) skrzynia zaczęła inaczej się zachowywać.
Wymieniłem więc olej (Mobil ATF 220) po przebiegu 39 tyś. km, ale nic to nie zmieniło.

Silnik i skrzynia ciepła (przebieg ponad 20 km), stan oleju minimalnie pod maximum, sprawdzany przy włączonym silniku na P, olej czerwony nie spalony.

Wciskając 1/4 kochajacy inaczej przyspieszania z 1 na 2 bieg jak zmienia biegi minimalnie szarpie. Przy zmianie 2 na 3 bieg występuje poślizg, około 300 rpm, tzn. że obroty wzrastają o około 300 rpm żeby potem spaść i następuje zmiana biegu (miękko, nie szarpie) .

Wciskając 3/4 kochajacy inaczej przyspieszania z 1 na 2 bieg jak zmienia nadal minimalnie szarpie. Przy zmianie 2 na 3 bieg występuje jednak poślizg na około 500 rpm.

W instrukcji pisze że objawy (ślizganie przy zmianie z 2 na 3) wskazują na:

1. Linka gazu za długa (throttle cable too long)
2. Zawór gazu B się zacina (throttle B valve stuck)
3. Drugi zawór sterujący wylotem ? się zacina (2nd orifice control valve stuck)

Jako możliwe rozwiązania problemu podawane jest:
W przypadku zacinania się zaworu gazu B, sprawdzić sprzęgła na zużycie.

Jeśli siatka oleju jest zapchana (cogged) aluminiowymi lub stalowymi cząsteczkami, sprawdzić pompę oleju i kółko zębate na wałku dyferencjału ? (differential pinion shaft). Jeśli oboje są ok i nie wykryto źródła zanieczyszczeń wymienić konwerter momentu obrotowego.

Wymagane ustawienie linki gazu dla poprawnego działania skrzyni. Źle ustawiona linka ma wpływ kiedy biegi są zmieniane i sposób zmiany biegów. Za długa linka prowadzi do zbyt niskiego ciśnienia przyspieszania (throttle pressure) w stosunki do ilości momentu obrotowego z silnika do skrzyni, co może powodować ślizganie. Za krótka linka skutkuje za wysokim ciśnieniem przyspieszania co może skutkować ostrą zmianą biegów, błędną zmianą biegów i

Odnośnie szarpania z 1 na 2 pisze:

1. Linka gazu za krótka
2. Drugie sprzęgło uszkodzone

Rozwiązania:

Jeśli duża uszczelka o-ring tłoczka sprzęgła jest uszkodzona, sprawdzić rowek tłoka na zarysowania mechaniczne (rough machining)

If the clutch pack is seized or worn, sprawdzić resztę sprzęgieł na zużycie a zawory sterujące wylotem ? (orifice control valves) i zawory gazu na swobodne działanie.

Może ktoś to potwierdzić lub może ma inny pomysł co może być przyczyną ? Możliwy koszt naprawy ? Prosiłbym o wskazanie warsztatu do ASB, najlepiej woj. zachodniopomorskie.

Auto eksploatuje brutalnie na pewno nie płynnie jak się zaleca jazdę automatem, czekam jednak zawsze min. 20 km żeby się silnik i skrzynia rozgrzała.

Z góry dziękuje.
pxc19
 
Posty: 1
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 15:49 pm

Wróć do Problemy z automatyczną skrzynią?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości
cron