Problem z AG4 w fordzie Galaxy. Moze kto

Jeżeli masz problemy z automatyczną skrzynią biegów - napisz a napewno Twój post nie zostanie bez odpowiedzi.
Witam,
Posiadam Galaxy ze skrzynia AG4. Leciwe autko i zapewne nie oplaca sie robic automatu, ale moze ktos ma jakis pomysl co jeszcze moge zrobic. Moze jakies sugestie, pomysly co jeszcze mozna sprawdzic. Ponizej objawy:
1. Nie bylo wczesniejszych objawow niedomagania skrzyni (oprocz miaukniecia miedzy 2 a 3 biegiem /od 5 lat uzytkowania/).
2. Weszla w tryb awaryjny podczas jazdy okolo 80-90km/h.
3. Po ostygnieciu oleju pracowala prawidlowo, dopoki olej sie nie zagrzal (okolo 80 stopni). Wtedy wchodzila w tryb awaryjny, jednoczesnie urywalo sie polaczenie WAGu ze skrzynia. Brak bledow w historii.
4. Dolalem 1 litr oleju. Po zagrzaniu zaczely wystepowac ponizsze objawy:
5. Brak pełzania po włączeniu D lub R (od razu dusi silnik albo drgania na cały samochód).
6. Po demontażu, przemyciu i złożeniu sterownika hydraulicznego objawy ustąpiły, do czasu aż się nie zagrzał olej w skrzyni (~50 stopni), potem objawy powróciły. Poziom oleju byl sprawdzony i uzupelniony.
7. Zawór lock-up (tuleja aluminiowa) był szlifowany papierkiem wodnym 600 by swobodnie poruszał się w korpusie sterownika. Ponownie, objawy ustapily na 10 minut, potem powrocily. Poziom oleju byl sprawdzony i uzupelniony.
8. Elektrozawory sprawdzone i mają prawidłowe wartości.
9. Brak błędów w WAGu.
10. Olej bez opiłków i bez zapachu spalonego sprzęgła. Olej wymieniony wraz z filtrem. Po wymianie szybko nabrał koloru poprzedniego (mętny).
11. Komputer (sterownik) sprawdzony i bez uszkodzen widocznych golym okiem (nadpalone sciezki, elementy itp.).

Na pewno na forum udzielaja sie osoby, ktore maja doswiadczenie z tym typem skrzyni. Dzieki wielkie za wszelkie porady.

Tomasz
Koba
 
Posty: 1
Rejestracja: wt paź 25, 2016 6:43 am

Podejrzewam, że "na skróty" to się tego nie da zrobić.
Myślę, że konwerter będzie do regeneracji i wypadałoby zrobić test całej płycie sterującej, może nawet pokusić się o wymianę wiązki elektrozaworów.
Szlifowanie to chba nienajlepszy pomysł, jeżeli boost TCC jest dostępny w sprzedaźy.
Ponadto jeżeli już będzie decyzja o regeneracji konwertera to proponuję przeglądnąć skrzynię. Komputerom w AG4 też zdarzały się uszkodzenia.
Automatyczne skrzynie biegów

Obrazek
midparts-krakow
 
Posty: 1430
Rejestracja: czw lip 09, 2009 11:41 am
Lokalizacja: Kraków


Wróć do Problemy z automatyczną skrzynią?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: MSN [Bot] i 2 gości