Insignia 2011, problem z AF40-6

Jeżeli masz problemy z automatyczną skrzynią biegów - napisz a napewno Twój post nie zostanie bez odpowiedzi.
Witam,

Od jakiegoś czasu mam problem ze skrzynią biegów. Objawia się to następująco: Na zimnej skrzyni ok sekundowy prześlizg z 3 na 4 oraz uderzenie. Czym skrzynia bardziej rozgrzana tym mniejszy prześlizg oraz brak uderzenia. Najczęsciej występuje tylko raz zaraz po pierwszej zmianie np z rana. Na zimnej jak i rozgrzanej bardzo delikatne prześlizgi na biegach od 3 do 6 oraz falowanie obrotów ok 150/min na biegach 5,6 podczas jazdy na półgazie, przy obciązeniu brak falowań. Po przełączeniu w tryb manualny falowań nie ma. (rozgrzanie oleju nie pogłębia efektu) Olej wymieniłem statycznie 3.5l, nie pomogło. Zlany olej czarny, kolor wskazywał na jego zużycie. Auto ma przebieg 217kkm.

Dziękuję za ewentualne sugestie zanim zacznę się pchać w koszty.
Dragster
 
Posty: 3
Rejestracja: śr sie 24, 2016 8:34 am

autor: karster
Wydaje mi się, że będzie konieczna rozbiórka tej skrzyni. Coś się chyba posypało.
karster
 
Posty: 8
Rejestracja: czw wrz 01, 2016 9:04 am

Stan jakościowy oleju wskazuje na potrzebę rozbiórki skrzyni. Bez przyczyny olej się nie zabrudził. Podejrzewam, że oprócz naprawy mechanicznej w tym również regeneracji konwertera będzie wymagał sprawdzenia blok hydrauliczny ( sterowanie ).
Automatyczne skrzynie biegów

Obrazek
midparts-krakow
 
Posty: 1430
Rejestracja: czw lip 09, 2009 11:41 am
Lokalizacja: Kraków

autor: Dragster
No to mnie pocieszyliście :x Niestety problemy się pogłębiają. Doszło jeszcze metaliczne szorowanie przy gwałtownym odejmowaniu gazu. 1,2 bieg. Przy dynamicznym ruszaniu i hamowaniu silnikiem. Oczywiście to może być coś innego, np sprzęgło alternatora czy tez turbina. Olej był zmieniany dwa razy "teoretycznie" ponieważ wcześniej ASO wymieniało uszczelniacz na skrzyni, (nie wiem który) oraz olej, na FV 5l. Jak się okazało w skrzyni było około 1l za mało. W zasadzie od tego serwisu zaczęły się problemy. Początkowo myślałem ze zmiana oleju oraz odpowiedni jego poziom załatwiły sprawę bo po zmianie i resecie skrzyni było całkiem ok ale niestety tak nie jest. Co ciekawe problemy czasami w ogóle nie występują, skrzynia zmienia biegi elegancko a jak "wstanie lewą nogą" to uślizgi, delikatne szarpnięcia tak jakby biegi załączała dwa razy. Szczególnie z 3 na 4 i w momencie załączenia lock-up przy około 50km/h. W ogóle sam lock-up wydaję się być mocno opóźniony.
Dragster
 
Posty: 3
Rejestracja: śr sie 24, 2016 8:34 am

autor: Dragster
Chyba doszedłem z moją skrzynią do porozumienia. Zmieniony olej jeszcze raz po 3.5kkm. Zlany olej wyglądał już dobrze. Reset skrzyni, wyczyszczony MAP Sensor i problemy ustały. Rozgrzana skrzynia zmienia biegi jak nowa. Zimna też stanowczo lepiej i z każdym przejechanym kilometrem coraz lepiej. Falowań na 4-6 biegu nie ma. Spina biegi na beton. Wydaje mi się, że temat do zamknięcia.
Dragster
 
Posty: 3
Rejestracja: śr sie 24, 2016 8:34 am


Wróć do Problemy z automatyczną skrzynią?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości
cron