Peugeot 406 2.0 16v 1998r tryb awaryjny

Jeżeli masz problemy z automatyczną skrzynią biegów - napisz a napewno Twój post nie zostanie bez odpowiedzi.
Witam. Od 2 lat jestem posiadaczem 406 z automatyczną skrzynią biegów 20HZ09 (tak jest na nalepce na skrzyni). Mimo wielu poszukiwań nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Od zeszłego roku od jesieni od czasu do czasu moja skrzynia wchodzi w tryb awaryjny co przejawia się mrugającymi kontrolkami na tablicy (znak śnieżynki i trybu sportowego) oraz tym, że skrzynia szarpie autem w momencie wrzucania wstecznego lub do przodu i jest tylko albo wsteczny albo 3 bieg. Dziwnym trafem przez okres zimowy praktycznie nie występował ten problem, kłopoty zaczęły się na nowo z nadejściem wiosny. Napisze co próbowałem zrobić w kierunku usunięcia tej awarii. Na polskim forum Peugeota poinstruowano mnie, że mam kupić zestaw naprawczy do skrzyni po podaniu przeze mnie danych samochodu (w zestawie 2 elektrozawory, 2 uszczelniacze i uszczelka miski olejowej). To samo zasugerował mistrzunio od automatów z mojego miasta. Okazało się jednak, że ten zestaw nie do mojej skrzyni i wymieniłem tylko olej przeznaczony do tej skrzyni. Nie mam jak zdiagnozować usterki bo w tym roczniku nie ma komunikacji przez interfejs diagnostyczny ze skrzynią.

Najdziwniejsze są jej zachowania, które nasuwają kilka wniosków. Najczęściej rano w czasie odpalania silnika kontrolki mrugają od razu i często po przejechaniu kilkuset metrów przy powtórnym odpaleniu już problemu nie ma i skrzynia chodzi płynnie nawet do kilku dni. Czasem jednak jest tak, że pomimo wielokrotnego odpalania i przy rozgrzanym silniku jest problem cały czas, tak żeby po kilku dniach znów zniknąć na jakiś czas.
Wnioski, które przychodzą mi do głowy to to, ze gdyby była uszkodzona jakaś część to problem byłby na stałe a nie tylko czasami. Znalazłem kilku chętnych do naprawy mojej skrzyni, niestety kwoty za naprawę które podawali stawiały mi włosy na głowie bo przekraczały wartość mojego auta. I tu kolejny wniosek, ze żyjemy w chorym kraju bo niektórym brakuje zdrowego rozsądku co do cen.

Proszę o jakieś sugestie co z tym fantem zrobić bo ogólnie autko bardzo mi odpowiada.
Rexon
 
Posty: 1
Rejestracja: wt lip 19, 2016 9:00 am
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Zastanawia mnie to oznaczenie skrzyni, ponewaź "20HZ09" to skrzynia ZF4HP20, a w tym samochodzie, roczniku i pojemności silnika z reguły montowana była skrzynia AL4 / DP0. Tym bardziej, że mowa jest tutaj o dwóch zaworach, pewnie ciśnieniowych, które często się wymienia w skrzyni AL4 / DP0.
Ale skoro na skrzyni jest tamten symbol to bedzie ZF4HP20.
Czasem występują przypadki trudne do określenia i wykrycia. Dodatkowo komplikuje sprawę brak odczytu błędów. Wiele roblemów elektryczno-elektronicznych uwidacznia się najczęsciej w wyższych temperaturach otoczenia i po rozgrzaniu.
Jeżeli byłaby mozliwość to najlepiej byłoby zmienić całą płytę sterowania skrzyni na inną, aby stwierdzić czy bedzie jakaś zmiana w pracy skrzyni i tym sposobem wykluczyć jeden powód awarii.
Chociaż to bardziej może wyglądać na problem elektroniczny włącznie z komputerami, czy to skrzyniowym czy silnikowym. Pamiętać również należy, że na pracę skrzyni ma wpływ praca innych podzespołów głównie okołosilnikowych.
Automatyczne skrzynie biegów

Obrazek
midparts-krakow
 
Posty: 1430
Rejestracja: czw lip 09, 2009 11:41 am
Lokalizacja: Kraków


Wróć do Problemy z automatyczną skrzynią?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości