Passat B5 1.9TDI ATJ - ZF 5HP19 ERY - problem z temperaturą

Jeżeli masz problemy z automatyczną skrzynią biegów - napisz a napewno Twój post nie zostanie bez odpowiedzi.
Witam :-)

Problem jest następujący.
W czasie zimy jest to niezauważalne, ale gdy temperatura zewnętrzna jest około 10st powyżej zera, skrzynia ma następujący objaw. Normalnie wyższy bieg wchodzi przy 1900obr. W momencie gdy temperatura oleju przekracza 115stC skrzynia dobiera biegi tak aby obroty zawsze były powyżej 2000, zmienia najwcześniej przy 2900. Czyli pełen LockUp. Domyślam się (tak sobie tłumaczę), że robi tak, aby ograniczyć grzanie oleju. Tylko, że silnik niepotrzebnie wtedy wyje i ASB twardo zmienia biegi.

Schemat jest taki. Po uruchomieniu na zimno olej po kilku, kilkunastu km osiąga i UTRZYMUJE 60-70stC. Chłodnica ASB jest zintegrowana z chłodnicą silnika więc w momencie gdy otwiera się termostat silnika olej ASB siłą rzeczy osiąga 90+, ale po chwili silnik jest schłodzony, więc przepływ wody przez chłodnicę ustaje, olej przestaje być chyba chłodzony, bo przez chłodnicę nie płynie woda i jego temp rośnie aż osiąga 115-120 a wtedy wiadomo. Trochę pomaga włączenie klimatyzacji, bo uruchamia to I bieg wentylatora elektrycznego. Ale jak jest powyżej 12 stopni to nawet to nie pomaga.

Ostatnio jadąc w 32st upale i kompletem pasażerów wszystko było ok, a w inny dzień jadąc na pusto i w temperaturze zewn. 24 stopnie olej się grzał.

Takie zachowanie nie wydaje mi się normalne. Konwerter wymieniony na nowy SACHS 50tyś temu razem z olejem. Na starym, oryginalnym konwerterze było to samo. Chłodnica jest nowa 2lata więc raczej czysta (zresztą w momencie otwarcia termostatu ASB osiąga bardzo szybko 90st więc na pewno wymiana ciepła działa). Chłodnica nie jest oryginalna, tylko firmy Nissens, ale katalogowo do tej wersji samochodu. Nowa w ASO kosztuje 1600zł+wymiana, a to trochę ryzykowne nie mając pewności czy pomoże. Po podłączeniu komputera nie ma żadnych błędów zarówno w ASB jak i w silniku czy gdziekolwiek. Temperatura też jest prawdziwa, bo sprawdzałem pirometrem węże do chłodnicy skrzyni.
Proszę o sugestie, porady co może być przyczyną, albo co jeszcze sprawdzić.
Pozdrawiam
Kuba
kuba1664
 
Posty: 1
Rejestracja: wt lip 05, 2016 12:53 pm

Trzeba sprawdzić czy obieg oleju jest prawidłowy. Może dobrym rozwiązaniem byłaby zamiana sterowania na inne, aby przekonać się czy coś się zmieni w zachowaniu skrzyni. Na pewno w sterowaniu są elementy, które decydują o prawidłowym przepływnie oleju, ciśnieniu itd.
Automatyczne skrzynie biegów

Obrazek
midparts-krakow
 
Posty: 1423
Rejestracja: czw lip 09, 2009 11:41 am
Lokalizacja: Kraków


Wróć do Problemy z automatyczną skrzynią?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 5 gości