Passat B6 2.0 TFSI + Aisin tf60sn przegrzewanie.

Jeżeli masz problemy z automatyczną skrzynią biegów - napisz a napewno Twój post nie zostanie bez odpowiedzi.
Witam. mam bardzo zawiłą historię z moim b6 BWA + aisin tf60sn. Kupiłem sobie autko rok temu koło lipca, potem wymieniłem olej w automacie w ASO Bosch (to był chyba bład), i skrzynia zaczeła szarpać (drugi bieg). Myślałem ze może zły olej wlali (ravenol). Postanowiłem wymenic olej jeszcze raz miesiac poźniej podczas której okazało sie ze w skrzyni smoła; usterka pozostała a do wszystkie doszła "śluzgająca" szóstka a z czasem dwójka zaczeła juz uderzać. Auto oddałem w koncu do fachowców od automatów na Ślasku, diagnoza padniety sterownik. Koszt finalny 6500zł na który złorzył sie sterownik 3000 (wasz) + kosz (pękł od uderzeń) i robocizna. Autko odebrałem, lżejszy o 6500zl ale szczesliwy ze to koniec batalii z tą skrzynia co po niedługim czasie okazało sie złudną nadzieją. Po zrobieniu jakiś 200-300km zaczeła "skubać" dwójka. Troche jakby wrzucał bieg na dwa razy, zadzwoniłem do fachowców i powiedzieli zebym przyjechac to sprawdzą. Odstawiłem znowu auto i po tygodniu otrzymałem tel ze autko jeździ jak fabryka. Z racji tego ze nie było mnie wtedy w polsce żona pojechała odebrać. Przez kilka dni faktycznie było git, skrzynka chodziła jak zegarek, aż po 4 dniach gdy wpadliśmy w korek na około 50min skrzynia znowu zaczeła swoje, skubiąca dwójka i na dodatek "ślizganie" szóstego biegu i poźne przełączanie biegów. Zadzwoniłem znowu ze jest nie halo to sie dowiedziałem ze tam im wyskakiwał bład przegrzewania sie skrzyni, ale oni tego nie ogarna bo skrzynia jest OK a problem tkwi w układzie chłodzenia. Od tego momentu wróciła skubająca dwójka. Podjechałem do jakiegoś serwisu VW gdzie zdiagnozowali uszkodzony termostat (niby sie nie otwierał do końca), przed wymianą termostatu błedu nie mozna było wykasować. Po wymianie bład znikł, dwójka dalej skubała ale spec od skrzyni powiedział zeby troche pojezdzić i może sie unormuje a jesli nie to zawsze mam rok gwarancji. Autko przyjechało do holandii, sprawdziłem vagiem i błedów 0. Po ponad miesiacu jeżdzenia problem z dwójka występuje nadal lecz wariowanie z przełączaniem biegów nie występuje; podłaczyłem dziś vaga i okazało sie ze mam bład
Kod: Zaznacz cały


Address 02: Auto Trans Labels: None
Part No SW: 09B 927 750 Q HW: 0<G 927 755 T
Component: AQ 200 6F % % 0832
Revision: 00H38050 Serial number: % %
Coding: 0000072
Shop #: WSC 70847 002 00000
VCID: 3A7BD46375AA42C82EF

1 Fault Found:
00453 - Function Limitation due to Over-Temperature
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent

Jak dziś zadzwoniłem sie umówic na poprawienie tej dwójki to spec powiedział ze od tego przegrzania "powaliło" sie skrzyni w głowie i ze musi zrobić znowu jakies "nastawy" bo sie poprzestawiały; gadał ze skrzynie jak dostali na poprawke to rozebrali w drobny mak i wsio jest git teraz, jedyną kwestia był problem układu chłodzenia. O tym dzisiejszym błedzie mu nic nie mówiłem bo by dalej zwalał na przegrzewanie sie. I nie wiem zbytnio co juz mam robic. Za tydzien jadę do pl a za dwa jestem umówiony do poprawki skrzyni, i nie wiem za bardzo czy mam dalej wnikać w to przegrzewanie i odstawić do jakiegoś mechanika? czy co mam juz zrobić?
Dziś pojeździłem z laptopem na pokładzie (wczesniej kasując ten bład), cały czas kontrolując temperature ATF. Wynik strasznie mnie zaskoczył;
temperatura przy normalnej autostradowej jeździe 85C~; temp w mieście max 95C (przy osrej jeździe max do 105C), po przejechaniu około 70km sprawdziłem błędy i znowu był tam ww. bład.
Myślicie ze było by warto zainwestowac w poprawienie chłodzenia tej skrzyni?
Napisałem tutaj bo mi już sił, nerwów i pomysłów brakuje.
Z góry dzięki za wytrwałość w czytaniu tego elaboratu oraz jakiekolwiek podpowiedzi.
I jeszcze jedno, po tych całych remontach zauważyłem przy zmianie z R na D i dodaniu mocniej gazu (jak auto juz sie toczy do przodu) słychać takie ciche, głuche puknięcie. Zadnego szarpniecia ani nic nie ma tylko ten dzwięk. Przy dalszej jeździe problem nie występuje az do momentu użycia biegu R. Może jakis przegub? Czy tylko sie łudzę ze skrzynia nie ma wiecej problemów a te puknięcia pochodzą od niej?
Błedów silnika 0
hary88
 
Posty: 2
Rejestracja: ndz lip 03, 2016 12:58 pm

Praktycznie przy każdym remoncie skrzyni należy zadbać o kontrolę i czyszczenie układu chłodzenia, czyli zrobić wszystko kompleksowo.
Bo często jest tak, że naprawiają skrzynię, regenerują sterowanie i zapominają o układzie chłodzenia. Skrzynia jest igła, sterowanie też, ale już po pierwszym uruchomieniu sterowanie zasysa brud z układu chłodzenia i nie ma szans, żeby pracowało prawidłowo. Wówczas nie ma innej rady jak ponowne wysłanie sterowania do sprawdzenia, jezeli okaże się, że działa niepoprawnie z powodu zanieczyszczeń to ponowny przegląd i czyszczenie za dodoatkwą opłatą.
Automatyczne skrzynie biegów

Obrazek
midparts-krakow
 
Posty: 1423
Rejestracja: czw lip 09, 2009 11:41 am
Lokalizacja: Kraków

autor: hary88
midparts-krakow pisze:Praktycznie przy każdym remoncie skrzyni należy zadbać o kontrolę i czyszczenie układu chłodzenia, czyli zrobić wszystko kompleksowo.
Bo często jest tak, że naprawiają skrzynię, regenerują sterowanie i zapominają o układzie chłodzenia. Skrzynia jest igła, sterowanie też, ale już po pierwszym uruchomieniu sterowanie zasysa brud z układu chłodzenia i nie ma szans, żeby pracowało prawidłowo. Wówczas nie ma innej rady jak ponowne wysłanie sterowania do sprawdzenia, jezeli okaże się, że działa niepoprawnie z powodu zanieczyszczeń to ponowny przegląd i czyszczenie za dodoatkwą opłatą.


Skrzynia była rozebrana na części pierwsze. Sprawdzana byla droznosc całego układu łącznie z chłodnica oleju asb. Jak wspomniałem skrzynia się nie przegrzewa lecz błąd przegrzania mimo to powraca. Jeździłem z vagiem na pokładzie i temp nie przekracza 105C w stresie, dlatego taka łamigłówka. Ostatnio elektryk podmienial moduł skrzyni, lecz to nie rozwiazalo problemu powracającego błędu. Na chwilę obecną Sprawdzana jest instalacja elektryczna.
Wiedzą państwo może jaka powinna być prawidłowa oporność czujnika temp atf?
Jeśli chodzi o stukanie przy zmianie z R na D to winne były przeguby wew.
hary88
 
Posty: 2
Rejestracja: ndz lip 03, 2016 12:58 pm


Wróć do Problemy z automatyczną skrzynią?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 5 gości
cron