5HP24 BMW e39 540 Uderzenia Ślizganie!!!

Jeżeli masz problemy z automatyczną skrzynią biegów - napisz a napewno Twój post nie zostanie bez odpowiedzi.
Witam,

mam następujący problem ze skrzynią 5hp24. Przy zmianie z 1 na 2 przy maksymalnym przyśpieszaniu skrzynia przy końcu obrotów nie zmienia biegu tylko obroty się cofają potem rosną i wyskakuje błąd skrzyni. Następny objaw to mocne uderzenie przy redukcji tylko na trybie normal. Z 5 na 4 redukuje normalnie tylko z 5 na 3 jest takie mocne uderzenie że całym samochodem trzęsie. W trybie sport chodzi płynnie. Kolejną rzeczą jest to, że jadąc na manualu na 2 biegu przyśpieszając na maxa obroty rosną a samochód nie przyśpiesza i wyskakuje błąd skrzyni. Dodam iż w serwiesie skrzyn stwierdzili, ze winą jest pęknięty kosz forwardu. Kupiłem drugą skrzynię i okazało się ze objaw jest taki sam. Rozkeciłem starą skrzynię i okazało się ze kosz jest ok (zadnych opilków w niej nie było). Zmieniłem również sprzęgło hydrokinetyczne i nadal to samo. Komputer sterujący skrzynią również został zmieniony i nadal to samo. Rozkładam juz rece bo wszystko dotyczace skrzyni zostało wymienione a objawy sa takie same. Co moze byc przyczyna tego? Dodam, iz sa nastepujace bledy: 49 symptom gear check i 52 gear check 2
ah1989
 
Posty: 2
Rejestracja: ndz lip 19, 2015 14:31 pm

Jeżeli nie ma zastrzeżeń co do elementów skrzyni biegów to trzeba stwierdzić czy wszystkie komponenty silnikowe pracują dobrze, ponieważ problem np. jakiegoś czujnika przy silniku może generować błąd, a komputery silnikowy i skrzyniowy współgrają ze sobą. Błedny sygnał z silnika ma także wpływ na pracę skrzyni.
Automatyczne skrzynie biegów

Obrazek
midparts-krakow
 
Posty: 1423
Rejestracja: czw lip 09, 2009 11:41 am
Lokalizacja: Kraków

autor: ah1989
Mam jeszcze pytanie bo jeden parametr skrzyni biegów mnie nie pokoi a mianowicie "load signal". Parametr ten powinien zawierać się w przedziale do 100 a mi pokazuje ponad 1000. Nie wiem czego on dotyczy.
ah1989
 
Posty: 2
Rejestracja: ndz lip 19, 2015 14:31 pm

autor: Marcus_B
Witam,

Opiszę mój świeży przypadek jako potwierdzenie że błąd skrzyni biegów nie zawsze oznacza to, na co wskazuje. Posiadam BMW E39 528i ze skrzynią 5HP19. Skrzynię kupiłem ponad pół roku wcześniej do zamiany za uszkodzoną (padnięty konwerter i spalony olej). W skrzyni wymieniono olej i filtr. Przez pół roku przjechałem 10tys km bez problemów.

Na dłuższej trasie (autostrada) po rozgrzaniu silnika co jakiś czas samochód na 1-3 sekundy tracił obroty (jak przy puszczeniu nogi z gazu), po czym momentalne przebudzenie - skrzynia redukuje z 5 do 3 i po charakterystycznym szarpnięciu wraca do poprzedniej prędkości i jedzie dalej. Próbowałem przebadać problem podczas jazdy - po przejściu w tryb ręczny zredukowałem bieg do 4 i co ciekawe jechała bez problemu. Po dłuższym czasie wrzuciłem 5, a po chwili D i był spokój przez kolejne 30-50 km. Po zjechaniu na zwykłą drogę oraz po mieście problem nie występował, kick-down i przyspieszenie bez najmniejszych problemów. Po diagnostyce brak błędów na kompie i skrzyni, ale obawiałem się że są to pierwsze symptomy padania skrzyni, używana skrzynia to zawsze loteria...

Kilkanaście dni później, podczas jazdy miejskiej po rozgrzaniu nagle samochód znów zaczał szarpać i tracić obroty już na 3cim biegu ostatecznie nie wracając na obroty, aż do zgaśnięcia. Po zatrzymaniu silnik nie odpalał ale rozrusznik kręcił. Po zawiezieniu do mechanika komputer pokazał błąd 49 Symptom Gear Check (brak innych błędów). Natomiast po czasie jaki minał na lawecie (ok. 1.5 godz) odpalił bez problemu. Po skasowaniu błędów i próbnym przejechaniu się po okolicy brak problemów i błędów.
Kolejny próbny wyjazd na ekspresówkę i po niecałych 2km znowu koniec jazdy i brak możliwości ponownego odpalenia, znów tylko błąd 49.

Mechanik który znał to auto (wymieniał także skrzynię) podejrzewał, że nie jest to problem z ASB. Po sprawdzeniu olej miał dobrą barwę, nie był spalony. Po kilku dniach mechanik wziął ją na testową przejażdżkę z podłączeniem do komputera (i holownikiem w pogotowiu :) ). Przejechał z 50km po obdownicy - bez problemów i błędów. Następnego dnia najpierw ją rozgrzał i znowu na obwodnicę - brak problemów i błędów. I pewnie by tak sobie jeździł gdyby nie zjechał na koniec na wyboistą drogę - w tym momencie objaw natychmiast powrócił.

Przyczyna ? Uszkodzona pompa paliwa ! Sukcesywnie i potajemnie kończyła żywot nie dając klarownych objawów ani akustycznie ani w komputerze. Po wymianie pompy zrobiłem już ponad 1000km bez najmniejszego szarpnięcia.
Gdyby nie mechanik z głową na karku, to pewnie dzisiaj byłbym już po wymianie skrzyni i nadal bez rozwiązania problemu.
Marcus_B
 
Posty: 1
Rejestracja: wt kwie 19, 2016 18:40 pm

autor: bzyku_2002
Witam

W moim e39 540iA Występują identyczne objawy. Do wczoraj wszystko chodziło jak w zegarku, płynnie, bez szarpnięć i zgrzytów. Dzisiaj od rana skrzynia tak jakby przeciąga biegi i potem redukuje bodajże do 3-ki i mocnym uderzeniem, jakby ktoś w zadek wjechał i przechodzi w tryb awaryjny GETRIBENOTPROGRAM. Obroty rosną a auto nie jedzie i gaćnie podświetlenie PRND na "licznikach". Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu dzieję się dokładnie to samo.

INPA pokazała

56 SYMPTON GLUE
58 GLUE-UEBERWACHNUNG 3/4
49 SYMPTON GANGUBERWACHUNG
54 GANGUBERWACHUNG 4
(myślę, że dobrze zapisałem błędy)

Po skasowaniu błędów dalej to samo
bzyku_2002
 
Posty: 1
Rejestracja: sob cze 25, 2016 18:05 pm


Wróć do Problemy z automatyczną skrzynią?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość