Velsatis 3.5 V6 SU1 AW55-50 - problem z temperaturą

Jeżeli masz problemy z automatyczną skrzynią biegów - napisz a napewno Twój post nie zostanie bez odpowiedzi.
Witam, mój problem jest dość dziwny bo nie spotkałem się z podobnym a kilka tygodni badań w warsztacie wskazało na winę skrzyni ale po kolei.
Auto to Velsatis 3.5 V6 ze skrzynią SU1 AW55-50.
Od wiosny pojawiły mi się sporadyczne komunikaty o wysokiej temperaturze silnika. Chwilowe skoki i za moment spadek do normarnej temperatury. Myślałem, że może czujnik wariuje. Wymieniłem na nowy i bez zmian.
Po jakimś czasie zacząłem odczuwać płyn chłodniczy spod maski. Okazało się, że korek popuszcza i po kropelce wywala pyn z układu. Wymieniłem na nowy, dalej to samo. Termostat nowy bez zmian. Węże oczywiście twarde. No to została uszczelka pod głowicą.
Odstawiłem auto na wymianę uszczelki ale panowie w warsztacie zgodnie, że to nie musi być uszczelka.
Odpowietrzyli porządnie cały układ i stwierdzili, że jest ok. Ja jednak kazałem nim trochę pojeździć i sprawdzić dokładnie w ruchu miejskim. Wtedy auto im się zagotowało. Po kilku dniach obserwacji i szukania przyczyny powstała taka diagnoza:
Auto na postoju na P chodzi kilka godzin i nic się nie grzeje, węże miękkie. Po samym włączeniu D, nawet bez jazdy, auto łapie temperaturę, węże twardnieją, płyn wywala korkiem. Czemu tak się dzieje?
Tu powstała kolejna teoria po zmierzeniu temperatury oleju w skrzyni, która dochodzi do 145 stopni gotując płyn w wymienniku co powoduje powstanie pęcheża i jak to we wrzątku bul bul i układ zapowietrzony.

Moje pytanie: czy to możliwe żeby temperatura oleju takie cuda w układzie chłodzenia robiła i co może być przyczyną takiego nagrzewania skrzyni? Podobno stary olej to potrafi lub nie właściwy ale nie spotkałem się z taką diagnozą w googlu.
espasik
 
Posty: 2
Rejestracja: wt paź 26, 2010 16:48 pm
Lokalizacja: WM

Wróć do Problemy z automatyczną skrzynią?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości